Leadgeneratie

Wilt u meer sales leads én betere sales leads? En bent u actief in de zakelijke markt, bij voorkeur van software- of ict-oplossingen? Wellicht is mijn gestructureerde aanpak en inzet voor leadgeneratie iets voor uw bedrijf.

Over leadgeneratie

Een lead is een potentiële klant die interesse toont in een product of dienst. Leadgeneratie, ook wel lead generation genoemd, is voor ieder bedrijf met b2b-marketing van levensbelang. Het moet een proces zijn dat leidt tot meer winstgevende klanten en meer omzet. Het succes hierbij staat of valt bij het aantal en de kwaliteit van leads.

Gekwalificeerde leads

Je kan niet altijd voorkomen dat een verkoopafspraak blijft bij een leuke kennismaking. Mijn inzet en aanpak voor leadgeneratie leidt echter tot bewezen meer gekwalificeerde leads. Sales leads die passen bij uw bedrijf, product/dienst en uw ideale klant. Het resultaat voor u: productieve verkopers, een hogere bezettingsgraad van consultants en duurzaam meer omzet.

Mijn leadgeneratie-aanpak

Ik begin en eindig mijn leadgeneratie-aanpak met uw klant. Samen met u brengen we in een strategische sessie uw ideale klant in kaart. Wat voor soort bedrijf is het, met welke uitdagingen hebben ze te maken, wat zijn de ambities van de kopers? Welke klantreis legt de koper af?

Vervolgens zetten we uw strategie voor leadgeneratie op, waarbij we beginnen met uw website.

  • Via welke kanalen komen we in contact met de koper? Waar liggen bijvoorbeeld de kansen voor zoekmachine-optimalisatie en online adverteren? Welke social media zijn relevant?
  • Welke content zoekt de koper? Waarmee overtuigen we hem/haar?
  • Voor welke content en tools wil de websitebezoeker zijn gegevens achterlaten?

Telemarketing

Telemarketing is nog vaak een zeer effectief instrument om leads te genereren. Maar dan moet er wel scherp geschoten worden. Ook moeten de mensen goed zijn getraind, bijvoorbeeld om effectief bedrijven te kunnen opvolgen die je website hebben bezocht.

Leadgeneratie als proces

Leadgeneratie als proces krijgt ruim aandacht. Zo’n proces zorgt ervoor dat de campagne niet een eendagsvlieg is maar een continu proces wordt. Het leadgeneratieproces omvat onder meer het identificeren en kwalificeren, warm houden en op het juiste moment overdragen naar sales. Het is een gestructureerde aanpak die samenhangt met de marketingstrategie en het verkoopproces, waarbij we verkopers nadrukkelijk betrekken voor het ontwikkelen van een gedeelde visie.

Ruime ervaring in leadgeneratie

Al meer dan 10 jaar is leadgeneratie de kern van mijn werkzaamheden als b2b-marketingconsultant. Ik werk hoofdzakelijke voor software- en ict-bedrijven en leveranciers van andere technologisch complexe oplossingen. Als spil en coach stuur ik het leadgeneratieproces aan, of steek ik zelf de handen uit de mouwen voor marketingcontent of pak ik de telefoon om nieuwe leads te genereren.

Ook meer leads nodig?

Heeft u ook meer leads nodig en bent u geïnteresseerd? Ik heb ruime ervaring in lead generation, met name voor technologiebedrijven. Wilt u ook structuur in leadgeneratie en meer gekwalificeerde sales leads voor uw verkopers? Neem dan vandaag nog contact met mij op!

Bekijk referenties Neem contact op