Haal meer uit je klantcase met deze 4 gouden tips

De klantcase is bij B2B-bedrijven een populaire manier om een product of dienst in de schijnwerpers te zetten. Maar hoewel het maken van een goede klantcase met de nodige inspanningen gepaard gaat, zie je vaak dat er daarna niet veel meer mee gebeurt. Terwijl een klantcase (ook wel succesverhaal, success story of case study genoemd) […]

Read More…

10 tips voor meer volgers op Twitter

Hoe kan je meer Twitter volgers krijgen? Deze vraag komt vaak voorbij bij het zakelijk twitteren. Steeds meer bedrijven spannen zich in om interessante, relevante content te delen via social media zoals Twitter. Dan zou het toch fijn zijn als deze content wordt opgemerkt door zoveel mogelijk geïnteresseerde mensen. Meer Twitter volgers Veel B2B bedrijven […]

Read More…

6 handige tips voor referral marketing die werkt!

Veel bedrijven vinden het lastig om referral marketing toe te passen in hun B2B-marketing en verkoopproces. In mijn blog over het waarom van referral marketing stelde ik dat deze marketingstrategie een geweldige ROI kan opleveren. Daarom deze 6 tips en trucs voor referral marketing, zodat jouw bedrijf ook meer kan halen uit je tevreden klanten! 1. Maak een […]

Read More…

Haal meer uit tevreden klanten met referral marketing

Bedrijven prijzen zich vaak gelukkig met een hoge klanttevredenheid. Logisch, zakelijke klanten die tevreden zijn, zijn vaak loyaal en dragen duurzaam bij aan de omzet. Maar je kan meer uit tevreden klanten halen! Referral marketing is hiervoor een uitstekende aanpak. Onlangs heb ik me meer verdiept in dit onderwerp, onder meer met het praktische boekje […]

Read More…

De waardepropositie van de kunstenaar

Door de korting op subsidies worden kunstenaars en culturele instellingen gedwongen om na te denken over hoe zij hun activiteiten in de toekomst kunnen blijven bekostigen. Een oplossing kan zijn dat kunstenaars en culturele instellingen meer aansluiting zoeken bij hun ambassadeurs, donateurs en vrijwilligers, en dat zij zich bewust worden van de waarden die zij […]

Read More…

Flip the Funnel met Joseph Jaffe

Mijn vierde blog over het Nima-congres The Social Experiment 2011 gaat over de sessie van Joseph Jaffe, een bekende Amerikaanse marketingconsultant en schrijver van het boek Flip the Funnel. Jaffe hield een inspirerend betoog over referentiemarketing, waarbij je je klanten mobiliseert als pleitbezorger voor jouw merk. Weinig aandacht voor klanten Bij veel bedrijven staat het percentage van de […]

Read More…

Meer vertrouwen met Influencer Marketing

De eerste parallelle sessie die ik tijdens The Social Experiment bijwoonde was de workshop Influencer Marketing, verzorgd door John Meulemans van 3sixtyfive. In dit verslag leg ik uit waarom Influencer Marketing volgens Meulemans een boost kan geven aan conversaties rondom jouw merk.. Influencers en hotspots Influencers of beïnvloeders zijn mensen die het vertrouwen hebben van het publiek. Zij hebben autoriteit […]

Read More…

Social Media Rules of Engagement

Na de openingspresentatie van Steven Van Belleghem was het de beurt aan Reineke Reitsma van Forrester om het publiek van The Social Experiment iets bij te brengen over de do’s en don’ts van social media. Like us on Facebook Merken roepen en masse om het hardst om hen leuk te gaan vinden op Facebook. Ze zijn zo druk met […]

Read More…

De Conversation Manager

Op donderdag 6 oktober 2011 bezocht ik het congres The Social Experiment in Bloemendaal aan Zee, georganiseerd door Nima. In deze blog doe ik verslag van de eerste presentatie, door Steven Van Belleghem van InSites Consulting. Word-of-mouth In de presentatie van Steven staat word-of-mouth (WOM) centraal, niet social media an sich. Steven vertelt ons dat we bijzondere tijden beleven […]

Read More…